سئو

اصول سئو

راهنمای شما برای موفقیت در سئو

عوامل اصلی موفقیت سئو شامل بهینه سازی برای جستجو ، ایجاد محتوا برای افراد (نه موتورهای جستجو) و آماده سازی برای جستجوی صوتی است.

برای یادگیری راز بهینه سازی موتور جستجو (سئو) آماده هستید؟

 خوب ، من متنفرم از اینکه این را برای شما بشکنم ، اما واقعاً هیچ رازی وجود ندارد.  هیچ دستور پنهانی وجود ندارد. 

سئو درباره ترفندهای جادویی یا بازی الگوریتم های جستجو نیست.

 آنچه شما واقعاً به آن احتیاج دارید ، درک کاملی از آنچه مردم هنگام جستجو می خواهند – و اینکه چرا آن را می خواهند (یا به آن احتیاج دارند) است. 

این واقعیت که هیچ راز بزرگی وجود ندارد ، چیزی است که سئو را بسیار سخت می کند.

این همچنین یک هدف مداوم در حال حرکت است. و ما قوانینی راوضع نمی کنیم – موتورهای جستجو قوانین را بوجود می‌آورند.

گفته میشود ، جستجوی عادی یکی از سودمندترین کانالهای بازاریابی  است – اگر مایل به سرمایه گذاری در آن هستید.

جایی که جستجو عنوان است 

آیا اطلاعاتی  در مورد اصول سئو دارید؟ عالی! بیا ادامه بدهیم.

البته یک راهنمای کامل برای سئو در یک مقاله نمی‌گنجد.

عوامل زیادی روی موفقیت سئو شما تأثیر می گذارد ، از جمله:

موارد فنی:

این شامل مواردی است که بر عملکرد ، دید یا نحوه دسترسی موتورهای جستجو به سایت شما تأثیر می گذارد.

این شامل نمایه سازی و خزیدن ، سرعت صفحه ، ساختار سایت ، ساختار URL و موارد دیگر می باشد.

صفحه:

این محتوای شماست – هر آنچه کاربران در صفحات وب شما (متن ، تصاویر ، فیلم یا صدا) قابل مشاهده است ، همچنین عناصری که فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند (برچسب های HTML ، داده های ساخت یافته).

خارج از صفحه:

این هر چیزی است که در سایت شما نیست.

در نهایت ، عوامل خارج از صفحه در مورد رشد و نشان دادن اقتدار ، ارتباط و اعتماد وب سایت شما و ایجاد مخاطب است.

به ایجاد پیوند ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی ، بازاریابی PPC ، بررسی ها و محتوای تولید شده توسط کاربر فکر کنید.

در این فصل ، ما شروع به کاوش در دنیای سئو در سه مورد از مهمترین زمینه ها خواهیم کرد که به شما در بدست آوردن موفقیت کمک می کنند:

 

بهینه سازی جستجو:

فرصت هایی را برای حضور بیشتر در اختیار مشتریان / مخاطبان خود قرار دهید.

استراتژی های تولید محتوا برای افراد واقعی:

اهمیت محتوا و بااهمیت بودن آن به چه معنی است؟

تأثیر جستجوی صوتی در سئو:

ما به آینده ای نه چندان دور خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که چرا اکنون زمان بهینه سازی جستجوی صوتی رسیده است. بنابراین صبر نکنید!

بهینه سازی تجربه جستجو

هنگامی که مخفف سئو را می شنوید ، معمولاً به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. 

و همانطور که انتظار دارید ، سئو در این زمینه به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو (یا احتمالاً بهینه سازی موتور جستجو) است.

اما Search Experimization Optimization روشی جدیدتر برای فکر کردن در مورد اصطلاح سئو است.

برخی حتی بهینه سازی تجربه جستجو را “سئو جدید” خوانده اند.

بهینه سازی تجربه جستجو برای همه افراد در مکانهایی که احتمالاً نام تجاری و محتوای شما ممکن است آورده  شود ، بهینه سازی شده است.

این فراتر از پیچ و مهره و بهینه سازی موتورهای جستجو است – اگرچه آن آجیل ها و پیچ ها هنوز هم بسیار مهم هستند!

استراتژی های جستجو ما را به ایجاد تجربیات برند ، با استفاده از نتایج جستجو برای ایجاد ارتباط می طلبد.

طبق مطالعه 2006 Forrester ، نود و سه درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شوند.

این بدان معناست که موتور جستجو بزرگترین بیلبوردی است که برای مارک ها وجود دارد.

موتورهای جستجو نیز هر کجا که می روند با ما سفر می کنند. گوگل از این تجربیات جستجو به عنوان لحظه ها یاد می کند که چهار مورد از آنها بزرگترین آنهااست:

میخواهم بدانم.

میخوام برم.

من می خواهم انجام دهم.

من می خوام بخرم.

برای دستیابی به دیده شدن بیشتر ، استراتژی های سئو مدرن ما را ملزم به خلاقیت می کند.

رتبه بندی بالای موبایل

این نتایج را بررسی کنید. چی میبینی؟

سئو

در تلفن همراه ، هیچ نتیجه طبیعی (تبلیغات بدون هزینه)در بالای لیست وجود ندارد

در دسک تاپ ، تنها نتیجه طبیعی که مشاهده می کنید featured snippet است.

در Google ، گذشته از تبلیغاتی که بابت آنها پول پرداخت شده است (که می تواند دیداری طبیعی در نتایج جستجو را تکمیل کند) باید به نحوه جستجو در کویری ها نیز دقت شود.

شما باید به هر شکلی که ممکن است بهینه سازی برای برندتان انجام دهید تا برندتان بیشتر دیده شود.

گاهی اوقات رتبه بندی “شماره یک” در جستجوی عادی حتی مهم نیست زیرا صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید هیچگاه اول نخواهد شد.

بگذارید فقط به چند مورد از این ویژگیهای جستجو که پیش از اولین موقعیت معمولی قرار دارند نگاهی بیاندازیم:

سئو

اخبار و محتوای اجتماعی

Google News و محتوای اجتماعی جاهایی هستند که محتوای شما می تواند با استفاده از آنها قابلیت دیده شدن خوبی کسب کند. اما اخبار و محتوای اجتماعی کاملاً وابسته به تازه بودن سؤال است (موضوع تا چه اندازه داغ است).

پانل های اطلاعات

صفحه های اطلاعات Google ، که از نمودار اطلاعات Google پشتیبانی می کنند ، اصول اولیه در مورد یک کسب و کار را نشان می دهند.

این موارد شامل موارد زیر است:

محل.

شماره تلفن.

رتبه بندی

ساعات عملکرد.

این یک روش خوب برای ایجاد اعتماد برای برند شما است.

جستجوگرها شرطی شده‌اند که به دنبال قسمت های خاصی از نتایج جستجو مانند پانل های اطلاعات باشند تا اطلاعات قابل اعتماد و مورد نظر خود را بدست آورند.

در صورت داشتن مارک تجاری (یا هر نوع موجودیت دیگر) دریافت این پانل ها حائز اهمیت است.

اگر در نمودار اطلاعات نیستید ، ممکن است کمی دچار مشکل شوید.

مردم نیز می پرسند

افراد همچنین می پرسند ، نیز یکی دیگر از ویژگی های جستجو است که در آن مطالب به طور مستقیم مطابق با نتایج بیرون کشیده می شوند. اینها شرایط واقعی هستند که افراد در جستجوی آنها هستند .

شما می توانید از این ویژگی جستجو به صورت جهت سازی  استفاده کنید تا فرصتهای بهینه سازی محتوا یا قطعات جدید دیگری از مطالبی را که می توانید ایجاد کنید برای هدف قرار دادن مخاطبی که می خواهید به آن برسید ، شناسایی کنید.

سئو را در بسترهای مختلف اعمال کنید

علاوه بر بهینه سازی قسمت های مختلف نتایج جستجو ، می توانید روش های سئو را در هر بستر دیگری که شخصی بتواند جستجو کند ، اعمال کنید.

این فرصت های بهینه سازی ، که هر یک در اصل یک رشته تحصیلی برای خود هستند ، عبارتند از:

بهینه سازی برنامه فروشگاه.

کانال YouTube و بهینه سازی ویدیو.

بهینه سازی Google برای کسب و کار من.

بهینه سازی رسانه های اجتماعی.

سایت های شخص ثالث و موتورهای جستجو (به عنوان مثال ، آمازون و Yelp).

همه این سیستم عامل های قابل جستجو کاملاً سازگار با اصول سئو هستند و فرصت هایی را برای شما فراهم می کنند تا دیده شدن برند شما بیشتر دیده شود.

به علاوه ، هنگامی که شما برای سایر تجربیات جستجو بهینه می شوید ، ممکن است محتوا در مورد نام تجاری شما به نتایج سنتی موتور جستجو (Google ، Bing و غیره) نیز کشیده شود.

موارد استفاده:

تا حد امکان قابل مشاهده باشید. برای ایجاد تجربیات جستجو از هر قسمت از نتایج استفاده کنید.

فراتر از موتور جستجو بهینه سازی کنید. این در نهایت منجر به اشغال مکان اضافی در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

سئو وقتی هدف بهینه سازی تجربه جستجو است ، نه فقط بهینه سازی موتور جستجو ، زمینه بسیار بزرگتری را فراهم می کند.

بهینه سازی محتوا برای افراد

سئو

گاهی فراموش می‌شود که هدف بهینه سازی برای مردم، مشتریان، خوانندگان و یا دنبال کننده‌ها است.

بنابراین همیشه برای افراد بهینه سازی کنید ، نه موتورهای جستجو.

برای مشتریان محتوا ایجاد کنید ، نه اینکه تنها هدفتان رتبه بالاتر باشد.

وقتی افراد را در مرکز استراتژی های محتوایی خود قرار دهید ، احتمالاً در موتورهای جستجو موفق تر خواهید بود.

محتوا ، کلمات کلیدی و الگوریتم های جستجو

گوگل طی سالها بروزرسانی و تغییر الگوریتم داده است.

دو تغییر کلیدی الگوریتم از نظر نحوه تفکر درباره محتوا و کلمات کلیدی بسیار مهم هستند:

Hummingbird

 این بروزرسانی به Google امکان درک کامل از جستجو را میدهد، نه فقط کلمات کلیدی فردی را به عنوان بخشی از جستجو. همچنین مفهوم معنایی یا کلمات کلیدی مختلف پیرامون یک موضوع اصلی را معرفی میکند. بهینه سازی صفحات شما برای یک کلمه کلیدی از بالا به پایین ، دیگر یک شیوه عملی برای سئو نیست و همچنین برای افراد نیز طبیعی به نظر نمی رسد.

RankBrain:

این به روزرسانی به Google این توانایی را می دهد تا پرس و جوهایی را که قبلاً پردازش نشده بود ، به وجود آورد و با این کار به نحوی جستجو را رمز گشایی کند.

این مقوله که به یادگیری ماشین معروف است به همراه محتوا و پیوندها یکی از سه عامل رتبه بندی برتر است.

بنابراین چگونه این دو الگوریتم به روز می شوند تا روی استراتژی های محتوا تأثیر بگذارند؟

شما نمی خواهید به مقدار کم روی کلمات کلیدی تمرکز کنید.

در حالی که رتبه بندی مهم است ، اما رتبه بندی تنها چیزی که مهم است نیست.

کلمات کلیدی گاهی می توانند به شما خیانت کنند.

کلمات کلیدی ممکن است از حجم جستجوی بالایی برخوردار باشند اما نمی توانند ویژگی و ارزش خاصی داشته باشند.

برای مثال از این جستجوی [ایمیل مارکتینگ] استفاده کنید:

سئو

حجم جستجوی این کلمه کلیدی خاص تقریباً 18،000 است.

حتی اگر می خواهید برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی ، محتوا را به اندازه کافی خوب بنویسید ، چه میزان از این ترافیک مرتبط خواهد بود؟

چه تعداد مکالمه شما قادر به تولید خواهید بود؟ احتمالاً زیاد نیست.

اصطلاح “بازاریابی ایمیلی” بسیار عمومی است. به همین دلیل گوگل نتایج مبهمی را نشان می دهد.

تفاوت واضحی در اصطلاحاتی مانند “بازاریابی از طریق ایمیل” و “سیستم عاملهای بازاریابی بین کانالها” وجود دارد.

تفاوت در چیست؟

قصد

یکی کلمه کلیدی اطلاعاتی است ، و دیگری کاربردی است.

شما می توانید با هدف قرار دادن کلید واژه های جستجوی بلندتر ، برای جستجوی بیشتر بهینه کنید.

این ویژگی کلمات کلیدی (حتی اگر کلمه کلیدی از حجم جستجوی کم برخوردار باشد) به شما کمک می کند تا محتوای مناسب تری ایجاد کنید و برای

سایت خود ترافیک واجد شرایط تری بدست آورید.

در سطح تاکتیکی شما باید با تحقیق در مورد کلید واژه خلاق شوید.

واقعاً درک کنید که چگونه مردم آنچه را که میخواهند جستجو می کنند.

اهمیت تولید محتوا

 

بدون محتوا هیچ گونه دیده شدنی نیست.

برای تأیید اهمیت محتوای مهم (و چگونگی انتخاب کلمات کلیدی می تواند برای اثربخشی محتوا مهم باشد) ، این را در نظر بگیرید:

60 درصد نمایش داده شده ها برای  چهار کلمه یا بیشتر است.

میانگین تعداد کلمات برای نتیجه صفحه اول در Google تقریبا 1900 کلمه است.

این سؤال را ایجاد می کند: چگونه می دانیم مردم چه می خواهند؟

چگونه می دانیم افراد چه چیزی را می خواهند جستجو کنند؟

به مردم مطالبی دهید که میخواهند

سئو

برخی از بهترین ابزارهای مخاطب که در نتایج جستجوی Google دارای نقش هستند:

کامل

مردم نیز می پرسند.

جستجوهای مرتبط

اینها تمام سؤالات / سؤالاتی است که افراد هنگام جستجو ازموتورهای جستجو می پرسند.

این داده ها فرصت های واقعی برای محتوای اضافی را ارائه می دهند.

پرداختن به نقاط درد و پاسخ مستقیم به سؤالات، به شما کمک می کند تا محتوای مناسب را در زمان نیاز به جستجوگرها تحویل دهید.

این اساساً یک جستجو است – یک نیاز. همچنین به شما در درک بهتر مشتریان کمک خواهد کرد.

گوش دادن اجتماعی

بسترهای اجتماعی  فرصتهای فراوانی برای یادگیری در مورد مردم و گوش دادن به نیازها آنها را فراهم کرده است.

بسیاری از افراد برای شکایت، از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. از آن به نفع خود استفاده کنید.

از بخش نظرات خوداستفاده کنید. موضوعات / مضامین مشترک را انتخاب کنید.

مکالمات را در هر شبکه اجتماعی که فعال هستید نظارت کنید (و در هر مکانی که در مورد برند شما مورد بحث قرار می گیرد).

مردم از چه شکایت می کنند؟ شاید اینها باشند:

مشکلات مربوط به خدمات مشتری

زمان باز شدن کسب و کار شما معلوم نیست.

محصول (ها) یا خدمات (های) شما.

می توانید هر یک از اینها را به محتوا تبدیل کنید.

تحقیقات رقابتی

تجزیه و تحلیل سایتها در نتایج جستجو برای موضوعات رقابتی چیزهای زیادی را درباره کار شما و آنچه که نیست در مورد شغل شما نشان می دهد.

یک ویرایش محتوا انجام دهید و شکاف های محتوا و مشکلات آن را پیدا کنید.

مهم نیست که چه چیزی را انتخاب کنید ، هدف نهایی همیشه یکسان است: زمینه دیده شدن بیشتری کسب کنید. موضوعاتی را که مخاطبان شما به آن نیاز دارند ، گسترش دهید.

این نوع تحقیقات می تواند ناراحت کننده باشد. ممکن است هنگام طی کردن هر یک از این مسیرها ، با برخی از حقایق سخت روبرو شوید.

اما ارزش آن را دارد زیرا نیازهای افرادی را که می خواهید به آنها برسید درک خواهید کرد.

.

اول برای موبایل بهینه کنید!

محتوای عالی به معنی در دسترس پذیری است، بدون توجه به دستگاه. واقعا سرعت لود در موبایل بالا است.

یکی از راه های انجام این کار استفاده از شتاب دهنده صفحات موبایل (AMP) است ، به خصوص اگر به ترافیک عادی موبایل تکیه کنید.

داشتن محتوا که سریع بارگزاری شود  می کند منجر به  تجربه خوب کاربر می‌شود.

صفحات بارگذاری کند می تواند عملکرد سئو شما را تحت تأثیر قرار دهد. همیشه تست کنید و بهینه باشید!

اگر از تجربه تلفن همراه خود مطمئن نیستید ، تمام صفحات خود را تست کنید. برای بهینه سازی تجربه کاربر از هر ابزاری که می توانید استفاده کنید.

ابزارهای بسیار خوبی از جمله Pagespeed Insights وجود دارد. از آنها برای شناسایی مناطق مشکل دار استفاده کنید ، مانند سرعت و بارگذاری صفحات شما.

واقعیت جالب: در سال 2012 ، گوگل فهمید که آنها با کند کردن نتایج تنها با چهار دهم ثانیه ، 8 میلیون جستجو در روز را از دست می دهند.

اگرچه ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد ، با توجه به اینکه Google نتایج بیش از 3 میلیارد پرس و جو در روز راارائه می دهد .

این یعنی درآمد کمتری برای Google. و تبلیغات در اولین منبع کسب درآمد گوگل است.

بهینه سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است.

به تغییراتی در رفتار جستجو و تغییر نتایج جستجو توجه کنید.

نسل کاملاً جدیدی از مردم در حال آمدن هستند. رابط اصلی آنها با یک موتور جستجو صحبت کردن با آن است – تایپ یا ضربه زدن نیست. این یک تغییر بزرگ است.

سئو

با تکثیر دستگاه های صوتی که استفاده آنها آسان است (حتی برای نسل های قدیمی) ، ما به سرعت به یک تغییر صوتی در رفتار جستجو نزدیک می شویم.

برای موفقیت ، مهم است که از محتوا و زمینه جستجو مطلع باشید:

 سؤالات متداول مخاطبان خود را شناسایی کنید.

محتوا ایجاد کنید تا مستقیماً به آن سؤالات پاسخ دهید.

محتوا را به اقدامات و مهارتها تبدیل کنید

Google چند نوع محتوای منتشر شده را می گیرد و جستجوی صدا را برای آنها فعال می‌کند:

اخبار

دستور پخت

پادکست ها

مهارت های الکسا همچنین محتوا را قابل جستجو می کند:

خدمات مبتنی بر وب

جستجوی اطلاعات

آینده جستجوی صوتی

در مورد جستجوی صوتی چیزهای زیادی وجود ندارد.

داده های جستجوی صوتی در دسترس نیست: Google داده های جستجوی صوتی را به همان روشی که برای جستجوی دسک تاپ و موبایل در کنسول جستجو انجام می دهد ، نشان نمی دهد.

چگونه رفتار جستجو در حال تغییر است: وقتی موبایل به یک چیز مهمی تبدیل می شد ، ما داده هایی را برای نشان دادن نوع جستجو “نزدیک من” ، که بازتاب آنهایی است که در حال حرکت بودند ، منفجر شدند. ما هنوزنمیدانیم جستجوی صوتی را معادل جستجوهای “در نزدیکی من” را بپنداریم؟

ما چه می دانیم؟

ما می دانیم که جستجوی صوتی شامل 10 درصد از کل جستجوها است،  و این تعداد در حال افزایش است. درست مثل 6-7 سال پیش موبایل ، جستجوی صوتی در حال گسترش است.

بنابراین در اینجا یک فرصت برای سئو نهفته است.

چگونه می توانیم متدولوژی تجربه جستجوی صوتی را تعریف کنیم تا در صورت نیاز افراد با مطالب مرتبط ، همچنان حضور داشته باشیم؟

به خاطر داشته باشید:

برای یک دنیای صوتی آماده شوید.

بهینه سازی برای موقعیت صفر، بهینه سازی برای جستجوی صوتی است.

محتوا را در دستگاههای دارای صدای فعال قابل جستجو کنید.

خلاصه

با در نظر گرفتن سئو ، به ویژه از نظر محتوا ، مطمئن شوید که استراتژی شما این سه حوزه را در نظر می گیرد:

ایجاد تجربیات جستجو سئو جدید

برای هر فرصتی که می توانید بهینه کنید. از نتایج جستجو ، از جمله جستجوی خارج از شیوه معمولی سنتی ، مالکیت خود را در دست بگیرید.

حضور داشته باشید. در ارتباط باشید باافرادی که در جستجوی نام تجاری شما هستند اعتماد سازی کنید.

برای افراد تولید محتوا کنید، نه موتورهای جستجو.

اینگونه است که شما تجربیات دیجیتالی خوبی را ارائه می دهید و مشتریان خود را بهتر درک می کنید.

به جای اینکه نگران کلمات کلیدی باشید ، بیشتر روی موضوعاتی تمرکز کنید که مردم می خواهند.

از محتوای خود برای گوش دادن به مخاطب خود و ایجاد محتوای مفید استفاده کنید که مستقیماً به سؤالات و مشکلات آنها رسیدگی کند.

بنیادی را که برای پیشرفت خوب نیاز دارید ، بنا کنید.

جستجوی صوتی در حال گسترش است.

منبع

آخرین مطالب