خدمات ما

ارتقا چیست ، و عناصر اصلی یک ترکیب تبلیغاتی چیست؟

ارتقاء تلاشی است برای بازاریابی برای اطلاع رسانی ، ترغیب یا یادآوری مصرف کنندگان و کاربران B2B برای تأثیرگذاری بر عقیده آنها.

بیشتر بنگاهها از نوع خاصی از تبلیغ استفاده می کنند. از آنجا که اهداف شرکتها بسیار متفاوت است ، استراتژی های تبلیغاتی آنها نیز تغییرمتفاوت است. هدف از این عمل، تحریک افراد یا سازمانهای یک بازار هدف است. در یک شرکت سود محور ، اقدام مورد نظر برای مصرف کننده است که کالای تبلیغی را خریداری کند. به عنوان مثال ، خانم حمیدی می خواهد مردم  کیک های یخ زده بیشتری  خریداری کنند.

اهداف تبلیغاتی شامل ایجاد آگاهی ، جذب افراد به منظور تلاش برای خرید محصولات ، ارائه اطلاعات ، حفظ مشتریان وفادار ، افزایش استفاده از محصولات و شناسایی مشتریان بالقوه و همچنین آموزش به مشتریان بالقوه در مورد نحوه”همکاری” در خدمات ارائه شده است. هر کمپین تبلیغاتی ممکن است به دنبال دستیابی به یک یا چند تا از این اهداف باشد:

ایجاد آگاهی:

خیلی اوقات ، کسب و کارها به این دلیل که مردم از حضور آنها و یا اینکه چه کاری انجام می دهند ، ازبازار خارج می شوند. رستوران های کوچک اغلب این مشکل را دارند. به سادگی قرار دادن یک بیلبورد و باز کردن درب به کافی نیست. تبلیغ از طریق تبلیغات بر روی سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و رادیو یا تلویزیون محلی ، نوشته در مقالات محلی ، اعلامیه و موارد دیگر می تواند باعث ایجاد آگاهی از یک کسب وکار یا کالای جدید شود.

ارتقا فروش

جذب مصرف کنندگان برای امتحان محصولات:

تقریباً همیشه از تبلیغات استفاده می شود تا افراد سعی کنند کالای جدیدی را امتحان کنند.

بعضی اوقات نمونه های رایگان داده می شود. به عنوان مثال ، اهرم ، بیش از دو میلیون نمونه صابون Lever 2000 خود را برای خانواده های هدفمند ارسال کرد. کوپن ها و ظروف محصور اندازه محصولات نیز از تاکتیک های متداول است که برای وسوسه کردن افراد برای امتحان یک محصول استفاده می شود.

از افراد مشهور همچنین برای جذب افراد دیگر به منظور امتحان محصولات استفاده می شود. به عنوان مثال ، اوپرا وینفری اخیراً با Kraft Heinz همکاری کرد تا خط جدیدی از سوپ های یخچال و فریزر و غذاهای جانبی را تهیه کند که هیچ گونه طعم مصنوعی و رنگی ندارند.

کیت مورفی ، مدیر مشارکتهای استراتژیک در سکوی بازاریابی اجتماعی Crowdtap ،روی این استراتژی کار کرد. مورفی گفت: “تایید های مشهور می توانند در صورت انجام درست ، ارزش عظیمی را برای یک محصول / مارک فراهم کنند.” “اگر یک فرد مشهور با یک محصول همسو باشد ، سطح اعتماد به نفس و آشنایی را به میزان قابل توجهی بالا می آورند.”

 

تهیه اطلاعات:

ارتقاء آموزنده در مراحل اولیه چرخه عمر محصول متداول تر است.

یک تبلیغ آموزنده ممکن است توضیح دهد که  مواد تشکیل دهنده محصول(به عنوان مثال فیبر) برای سلامتی مصرف کننده چه کاری انجام می دهد ، توضیح دهید که چرا این محصول بهتر است (برای مثال تلویزیون با کیفیت بالا در مقابل تلویزیون معمولی) ، قیمت جدید کم را به مشتری اطلاع دهید. افراد معمولاً کالایی را خریداری نمی کنند و از یک سازمان غیرانتفاعی پشتیبانی نمی کنند مگر اینکه بدانند چه کاری انجام خواهد داد و چگونه می تواند به نفع آنها باشد.

بنابراین ، یک تبلیغ آگاهانه ممکن است علاقه به یک محصول را تحریک کند. مصرف کننده و منتقدان اجتماعی عملکرد آموزنده تبلیغ را تحسین می کنند زیرا به مصرف کنندگان کمک می کند تصمیم های خرید هوشمندانه تری بگیرند.

به عنوان مثال StarKist به مشتریان این امکان را می دهد تا بدانند که ماهی تن آن در شبکه های امن دلفین گرفته شده است.

نگه داشتن مشتریان وفادار:

از تبلیغات نیز برای جلوگیری از تعویض مارک ها استفاده می شود. شعارهایی مانند سوپ های کمپبل “” من! ! خوب! ” و “Intel Inside” به مصرف کنندگان را در مورد این برند یادآوری می کنند.

بازاریابان همچنین به کاربران یادآوری می کنند که مارک تجاری آنها بهتر از رقیبانشان است. سالهاست که پپسی ادعا کرده است که طعم و مزه ای را که مصرف کنندگان ترجیح می دهند داشته است. شرکت هواپیمایی Southwest ادعا دارد که کیفهای مشتری ها رایگان هستند. چنین تبلیغاتی در مورد کیفیت محصول یا خدمات به مشتریان یادآوری می کند. 

شرکت ها همچنین با گفتن به هنگام بهبود محصول یا خدمات می توانند به وفاداری مشتریان کمک کنند. Domino اخیراً تبلیغاتی صادقانه راجع به کیفیت محصول خود منتشر کرده و عملکردهای ارائه شده خود را برای بهبود خدماتشان کاملاً بازسازی کرده است.

این تبلیغات شامل تبلیغات برجسته پیتزا دومینیو توسط گوزن شمالی در ژاپن و هواپیماهای بدون سرنشین در نیوزیلند بود. به گفته پروفسور بازاریابی رولاند روست ، استاد بازاریابی دانشگاه مریلند ، “تحویل” در این امر برجسته است که چگونه Domino به طور گسترده ای کیفیت آن را بهبود بخشیده است ، و “وسایل نقلیه حمل و نقل سفارشی یک مزیت رقابتی است.”

افزایش مقدار و دفعات استفاده:

تبلیغ اغلب برای استفاده بیشترافراد از یک محصول به کار میرود. انجمن ملی گوشت گاو به آمریکایی ها یادآوری می کند که “گوشت گاو بیشتری بخورید”.

محبوب ترین تبلیغ برای افزایش استفاده از یک محصول ممکن است برنامه های مکرر مصرف کننده محور باشد. برنامه Marriott Rewards امتیازاتی را برای هر دلار هزینه شده در محصولات ماریوت اهدا می کند. در سطح PLATINUM HC از این برنامه، اعضا ،یک اتاق تضمین شده ، ارجاع به بهترین اقامتگاه های موجود در ملک ، دسترسی به سالن  ، یک صبحانه رایگان ، تماس تلفنی رایگان محلی و انواع چیزهای دیگر دریافت می کنند.

شناسایی مشتریان هدف:

تبلیغات به یافتن مشتری کمک می کند. یکی از راه های انجام این کار ، لیست کردن وب سایت به عنوان بخشی از تبلیغات است.

به عنوان مثال ، تبلیغات در وال استریت ژورنال و بلومبرگ است. Businessweek  به طور منظم آدرس های وب را برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های رایانه ای ، جت های شرکتی ، دستگاه های کپی رنگی و انواع دیگر تجهیزات تجاری برای کمک به هدف قرار دادن افراد علاقه مند درج می کنند یک آگهی تمام صفحه در وال استریت ژورنال برای خدمات بی سیم نامحدود Sprint از مشتریان بالقوه برای بازدید از http://www.sprint.com دعوت می کند.

این وب سایت ها معمولاً هنگام جستجوی اطلاعات بیشتری نظیر آدرس ایمیل شما را درخواست می کنند.

آموزش مشتری:

برای محصولات خدماتی ، اغلب ضروری است که به دلایل خاص برخی از سرویس ها ، به مشتری بالقوه آموزش دهید. در خدمات ، ارائه دهندگان خدمات برای انجام خدمات با مشتریان کار می کنند. به این “هم آفرینی” گفته می شود. به عنوان مثال ، یک مهندس باید مدت زمان زیادی را با اعضای تیم از یک شرکت مشتری بگذراند و در واقع به اعضای تیم یاد دهد که روند طراحی چگونه خواهد بود ، تعامل داشتن و گرفتن اطلاعات برای طراحی و اینکه چگونه کار خواهد. برای محصولات خدماتی ، این فقط شامل ارائه اطلاعات نیست – در واقع آموزش مشتری است.

ترکیبی از تبلیغات سنتی ، فروش شخصی ، ارتقاء فروش ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی که برای تبلیغ محصول مورد استفاده قرار می گیرد ، ترکیبی تبلیغاتی نامیده می شود. هر شرکت ترکیبی تبلیغاتی منحصر به فرد را برای هر محصول ایجاد می کند.

اما هدف این است که همیشه پیام شرکت را به طور موثر به مخاطبان هدف تحویل دهید. اینها عناصر ترکیب تبلیغاتی هستند:

تبلیغات سنتی:

هر نوع هزینه پرداخت تبلیغی غیر شخصی، توسط یک حامی مالی مشخص شده ،که از طریق کانالهای رسانه ای سنتی تحویل داده می شود.

فروش شخصی:

ارائه چهره به چهره محصول به خریدار آینده نگر.

ارتقاء فروش:

فعالیت های بازاریابی (غیر از فروش شخصی ، تبلیغات سنتی ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی) که موجب تحریک خرید مصرف کننده می شود ، از جمله کوپون  خرید و نمونه‌ها  ، نمایش ، نمایشگاه ، و سایر انواع تلاش های فروش

روابط عمومی:

پیوند اهداف سازمانی با جنبه های اصلی منافع عمومی و تدوین برنامه هایی که برای کسب درک و پذیرش عمومی طراحی شده اند. روابط عمومی می تواند شامل لابی کردن، تبلیغات عمومی ، رویدادهای ویژه ، انتشارات داخلی و رسانه هایی مانند کانال تلویزیونی داخلی یک شرکت باشد.

رسانه های اجتماعی:

استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، پینترست ، اینستاگرام و وبلاگ های مختلف برای ایجاد “سر و صدا” در مورد یک محصول یا شرکت. مهارت ها و دانش لازم برای تولید اطلاعات و همچنین دفاع از شرکت در برابر مشکلات (مانند فیلم های جعلی “تبدیل ویروسی”) مهارت های جداگانه ای از ارتباط با تبلیغات سنتی است.

حتی راهکارهای تبلیغاتی مانند پرداخت پول به افراد مشهور برای پوشیدن یک نوع خاص از لباس و ارسال این تصاویر در توییتر یا اینستاگرام (نوعی تبلیغات) به انواع مختلف برنامه ریزی و تخصص نسبت به تبلیغات سنتی نیاز دارد.

تجارت الکترونیکی:

استفاده از وب سایت یک شرکت برای ایجاد فروش از طریق ثبت سفارش آنلاین ، اطلاعات ، مؤلفه های تعاملی مانند بازی ها و سایر عناصر وب سایت. توسعه وب سایت اجباری در  دنیای تجارت امروز است.

دانستن چگونگی توسعه و استفاده از وب سایت برای ایجاد فروش برای هر بازاریاب ضروری است.

در حالت ایده آل ، ارتباطات بازاریابی از هر عنصر ترکیبی تبلیغاتی (فروش شخصی ، تبلیغات سنتی ، ارتقاء فروش ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی) باید یکپارچه شوند. یعنی پیام رسیده به مصرف کننده باید یکسان باشد بدون توجه به این باشد که آیا از یک تبلیغ ، یک فروشنده در این زمینه ، یک مقاله از مجله ، یک وبلاگ ، یک پست فیسبوک یا یک کوپن در یک روزنامه حاصل می شود.

در حالت ایده آل ، ارتباطات بازاریابی از هر عنصر ترکیبی تبلیغاتی (فروش شخصی ، تبلیغات سنتی ، ارتقاء فروش ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی) باید یکپارچه شوند.

یعنی پیام رسیده به مصرف کننده باید یکسان باشد بدون توجه به این باشد که آیا از یک تبلیغ ، یک فروشنده در این زمینه ، یک مقاله از مجله ، یک وبلاگ ، یک پست فیسبوک یا یک کوپن در یک روزنامه حاصل می شود.

در حالت ایده آل ، ارتباطات بازاریابی از هر عنصر ترکیبی تبلیغاتی (فروش شخصی ، تبلیغات سنتی ، ارتقاء فروش ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی) باید یکپارچه شوند. یعنی پیام رسیده به مصرف کننده باید یکسان باشد بدون توجه به این باشد که آیا از یک تبلیغ ، یک فروشنده در این زمینه ، یک مقاله از مجله ، یک وبلاگ ، یک پست فیسبوک یا یک کوپن در یک روزنامه حاصل می شود.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی 

این رویکرد ناپیوسته برای ارتقاء باعث شده است که بسیاری از شرکت ها مفهوم ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) را به کار گیرند.

IMC شامل هماهنگی دقیق کلیه فعالیتهای تبلیغاتی – تبلیغات سنتی (از جمله بازاریابی مستقیم) ، ارتقاء فروش ، فروش شخصی ، روابط عمومی ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی ، بسته بندی و سایر فرم های تبلیغاتی است – برای تولید یک پیام مداوم و یکپارچه به مشتری. متمرکز به دنبال مفهوم IMC ، مدیران بازاریابی نقش هایی را که عناصر مختلف تبلیغی در ترکیب بازاریابی ایفا می کنند با دقت بررسی می کنند.

زمان بندی فعالیتهای تبلیغاتی با هماهنگی لازم انجام می شود و نتایج هر کمپین با دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا در آینده از آنها استفاده شود.

به طور معمول  یک شرکت، مدیر ارتباطات بازاریابی را منصوب می کند که مسئولیت کلی ادغام ارتباطات بازاریابی شرکت را بر عهده دارد.

وقتی Weight Watchers دی جی خالد را به عنوان یکی از تأیید کنندگان مشهور خود ثبت نام کرد ، بسیاری از این انتخاب متعجب شدند. خالد تلاش خود را برای لاغر شدن در سراسر فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و اسنپ چت با هدف جذب مردان بیشتر برای ثبت نام در این برنامه پخش کرد.

خالد یک انتخاب معمولی برای سخنگوی Watchers Watchers نیست ، اما هنگامی که بیشتر فکر کنید پی خواهید برد ، او در واقع یک برند مناسب است. صحت و اعتبار کلمات کلیدی مانند انجیل در بازاریابی تأثیرگذار است .

شرکتهای هواپیمایی Southwest Airlines برای راه اندازی کمپین “شفافیت” خود به IMC اعتماد کردند. این کمپین این مفهوم را در وب سایت خود و همچنین از طریق تبلیغات و علائم هوایی فرودگاه ادغام و تبلیغ کرده است.

این کمپین با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرده است زیرا بیشتر رقبا هزینه های اضافی را برای صندلی های چمدان و حق بیمه اضافه می کنند. یکی از برچسب های مورد استفاده در جنوب غربی “صندلی ها پاداش روزهایی که با نامه‘ y به پایان می رسد. “

این یک نمونه موفق از IMC  بوده است.

آخرین مطالب

سی آر ام

CRM چیست

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نام آن پیداست ، نرم افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط با مشتریان است. برای

Read More »